Hemskt

Antar att ingen missat det som hänt i Norge men jag känner att jag vill skriva av mig ändå. Först en bomb i Oslo och sedan det otroligt hemska som hände på ön Utøya. Att man skjuter mot en massa ungdomar på en ö kan jag inte riktigt förstå? Hur kan man göra något sånt? Vad har man då för hjärta? Nej juste, man har ju inte hjärta. Just nu har antalet döda ungdomar räknats till 84 st vilket är helt ofattbart. Så därför tycker jag att ni ska göra som jag och tända ett ljus idag för alla utsatta familjer eller bekanta som förlorat någon i samband med denna händelse. Eller varför inte tända ett ljus för hela Norge?

Och denhär texten fick mig att gråta.. som i en skräckfilm: http://prableen.origo.no/-/bulletin/show/672218_helvete-paa-utoeya?ref=mst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0